آخرین بروز رسانی: ۱۵ام شهریور, ۱۳۹۷

۳ ویژگی مدیران موفق

۳ ویژگی مدیران موفق   در زندگی افراد موفق چند […]

۳ ویژگی مدیران موفق

 

در زندگی افراد موفق چند خصوصیت و ویژگی های مشترک وجود دارد. مدیریت نیز به اصول و ویژگی‌های خاصی نیاز دارد. شیوه‌ی مدیریت هر یک از آن‌ها با دیگری متفاوت است.

 

۳ ویژگی مدیران موفقمدیر کیست

مدیر کسی است که توانایی تغییر شرایط تحمیلی و نامناسب را به یک شرایط بهتر داشته باشد. در واقع مدیریت هنگام مساعد بودن اوضاع کار بسیار آسانی است. مهم این است که در وجود بحران و مشکلات فراوان چگونه می‌توان مدیر موفقی بود.

با نگاهی به مدیران بزرگ می‌توان نتیجه گرفت که روش های متفاوتی برای مدیریت وجود دارد. با توجه به این موضوع هر فرد برای این که بتواند مدیر و رهبری موفق باشد باید خود را بهتر بشناسد. برای برطرف کردن نقاط ضعف و تقویت نقاط قوت خود تلاش کند. سپس بهترین سبک مدیریتی را با توجه به ویژگی‌های شخصیتی خود انتخاب کند.

در ادامه مطالب به ۳ ویژگی که یک مدیر موفق باید به آن‌ها توجه کنید اشاره می‌کنیم.

 

۱- برطرف کردن نقاط ضعف و تقویت نقاط قوت

 

با جواب دادن به این سوالات زیر شناخت بهتری از سبک مدیریت و رهبری خود به‌دست می‌آورید. دانستن این موضوع اولین گام جهت بهبود بخشیدن به تکنیک‌های مدیریتی است.

آیا شما جهت ایجاد انگیزه در افراد از شیوه پاداش و مجازات استفاده می‌کنید؟ آیا می‌توانید با سخنرانی‌های انگیزشی خود به مردم امید و انگیزه ببخشید؟ نوع نگرش شما چیست؟ اعتقاد دارید که باید با کارمندان با زور و خشونت برخورد کرد یا معتقدید که کارکنان به مرور زمان خودشان همه چیز را یاد خواهند گرفت؟

 

۳ ویژگی مدیران موفقبهترین راه برای شروع کار، تحقیق و مطالعه‌کردن در مورد تکنیک‌هایی است که با شخصیت و شرایط شما سازگاری دارد. سپس این تکنیک‌ها را به همراه افراد تیم‌ عملی کنید. اگر تکنیکی در مورد شما موثر واقع نشد راه جدیدی را امتحان کنید. از تجربه‌های جدید نترسید و روند یادگیری را به خوبی طی کنید. به احتمال زیاد سبک‌های متفاوت مدیریت را امتحان خواهید کرد.

اکثر افراد می‌توانند در موقعیت‌های خاص واکنش‌های لحظه‌ای و مناسبی را از خود نشان دهند، این امر به تنهایی بیان کننده ویژگی یک مدیر نیست.

یکی از ویژگی‌های مدیران موفق توانایی اخذ تصمیمات و انجام کارها جهت دست‌یابی به نتایج دل‌خواه خودشان است. زمانی که این مراحل را با موفقیت طی کردید، نحوه رفتار و عملکرد شما تغییر خواهد کرد و این موضوع سبب تغییر شرایط کسب‌و‌کار شما خواهد شد.

 

۲- استفاده از سبک‌های متفاوت مدیریتی در ارتباط با افراد مختلف

مدیریت افراد می‌تواند کاری بسیار طاقت‌فرسا و سختی باشد. این که بدانید چگونه و در چه زمانی سبک مدیریتی خود را جهت برطرف کردن چالش‌ها و مشکلات موجود کسب و کارتان تغییر دهید، یکی از ویژگی های مدیر موفق است.

 

۳ ویژگی مدیران موفق 

برخی از کارمندان به کمک انگیزش‌های درونی همکاری خوبی جهت دست‌یابی به مقاصد و اهداف شرکت دارند. در حالی‌که برخی دیگر به راه‌کارهای متفاوت بیرونی جهت افزایش انگیزه نیازمندند. نوع استعداد و نحوه پرورش یافتن اعضای تیم شما هنگامی که احساس کنند درک نمی‌شوند از انگیزه لازم نیز برخوردار نیستند. در نتیجه یک مدیر خوب کسی است که خود را با تمامی شرایط موجود و اعضای تیمش هماهنگ کند و تمایل به پیشرفت و حرکت داشته باشد.

 

۳- استفاده از تجارب مدیران موفق

گاهی اوقات آگاهی از سبک مدیریت مناسب شما برای ایجاد تغییر و موفقیت کافی نخواهد بود و شما به اطلاعات بیشتری جهت ادامه مسیر نیاز خواهید داشت. در این مواقع بهترین راه‌حل تهیه لیستی از مدیران و مربیان موفق و مورد علاقه‌تان است. ببینید این افراد در شرایط مشابه چه اقداماتی انجام داده‌اند. در صورت نیاز با آن‌ها تماس بگیرید و از تجارب‌شان بهره‌مند شوید.