آخرین بروز رسانی: ۱۱ام شهریور, ۱۳۹۷

۱۰ راهکار برای افزایش فالوور شبکه‌های اجتماعی

۱۰ راهکار برای افزایش فالوور شبکه‌های اجتماعی   از وظایف […]

۱۰ راهکار برای افزایش فالوور شبکه‌های اجتماعی

 

از وظایف کلیدی بخش بازاریابی در کسب‌وکار ، مدیریت و استراتژی‌ شبکه‌های اجتماعی برای افزایش فالور است. اکثر فعالان و مسئولان در بخش شبکه‌های اجتماعی، برای انتشار محتوای جذاب با چالش کمبود ایده و راهکار مواجه هستند. مخاطبان برندها همیشه انتظار انتشار محتوای باکیفیت و جذاب را دارند.

در ادامه‌ به معرفی راهکارهایی برای انتشار محتوا در شبکه‌های اجتماعی می پردازیم. 

۱- تغییر شکل محتوا برای سایر شبکه هایاجتماعی 

با خلاقیت و ایجاد تغییرات کم در محتوای قبلی،‌ می‌توانید شکل و طراحی آن را برای انتشار در شبکه‌های اجتماعی دیگری آماده کنید. مثالا مطالب وبلاگ خود را می توانید برای انتشار در شبکه‌های اجتماعی تغییر دهید. محتوای ویدیوها را به‌ متن تبدیل کنید و در دیگر کانال‌ ها بنویسید.

 

10 راهکار برای افزایش فالور شبکه‌های اجتماعی

 

۲- انتشار محتوای تولیدشده توسط طرفداران و فالورها

محتوای تولیدشده توسط کاربران به مخاطب نشان می‌دهد که نه تنها شما، بلکه دیگران نیز نظری عالی نسبت به برندتان دارند. تحقیقات نشان می‌دهد ۷۶ درصد مردم، به محتوای افراد عادی  و ۱۰۰ درصد آنها به پیشنهاد خرید از طرف مصرف‌کنندگان دیگر اعتماد می‌کنند.

 

وقتی برند شما محتوای تولیدشده توسط دیگران را انتشار می دهد، ارتباط عمیق‌تری با مشتریان نیز به وجود می آید. به‌علاوه، مشتریان به محتوای تولید شده توسط مردم عادی بیش از محتوای منتشر شده توسط خود برندها اعتماد می‌کنند.

 

۱۰ راهکار برای افزایش فالور شبکه‌های اجتماعی

۳- برگزاری جشنواره

جشنواره می‌تواند بهانه‌ای برای بازنشر محتوای برند باشد.

همه‌ی مردم از هدیه و محصولات رایگان استقبال می‌کنند. با برگزاری جشنواره‌هایی برای اهدای جایزه به مخاطبان، هم آنها را بیش از پیش خوشحال و درگیر می‌کنید و هم فالورهای جدیدی برای خود جذب خواهید کرد. آمارها نشان می‌دهد اکانت‌های اجراکننده‌ی جشنواره و برنامه‌ی اهدای جایزه، ۷۰ درصد سریع‌تر از بقیه رشد می‌کنند.

انواع جشنواره‌ها را می‌توان برای درگیر کردن بیشتر مخاطب برگزار کرد. به‌عنوان مثال مسابقه‌ی انتشار تصویر از محصولات و تبلیغ برای شرکت، راهکاری است که هم مخاطب را درگیر می‌کند و هم محتوای تولیدشده توسط آنها را افزایش می‌دهد.

۴- تگ کردن دوستان

کاربران عموما در شبکه‌ها و در بخش نظرات پست‌های جذاب، حساب کاربری دوستانشان را تگ می‌کنند تا آنها نیز با مطلع شدن از این تگ، پست مورد نظر را مشاهده کنند. شما هم می‌توانید محتوایی جذاب کنید و از مخاطبان بخواهید دوستان خود را در بخش نظرات تگ (منشن) کنند. عموما پست‌های خنده‌دار، مرتبط با موضوعات روز و محتوای مروبط به ارتباطات مردم، پتانسیل تگ شدن بالایی در بخش نظرات دارند.

 

۵- استفاده از شکلک‌ها

استفاده از شکلک‌ یا ایموجی‌ها بهترین راه برای ارتباط نزدیک با کاربران و اننقال حس شوخ‌طبعی در برند است. سرویس هوت‌سوت در یک بررسی به این نتیجه رسیده که استفاده از شکلک در توییتر موجب افزایش جلب توجه به میزان ۲۵.۴ درصد می‌شود. این آمار در فیسبوک به ۵۷ درصد می‌رسد. آشنایی با معانی انواع شکلک‌ها و استفاده‌ی مناسب از آنها، پیش‌نیاز مدیریت صحیح شبکه‌های اجتماعی است. این علامت‌ها زبان امروز جهان هستند و استفاده‌ی نادرست از آنها نیز عواقب زیادی دارد.

 

۱۰ راهکار برای افزایش فالور شبکه‌های اجتماعی

۶- انتشار ویدیوهای آموزشی

ویدیو راهکار عالی برای اشتراک‌گذاری محتوا با کاربران است. آموزش‌های ویدیویی (how to) محتوایی ارزشمند و قابل توجه را در اختیار کاربر می‌گذارند. راهنمایی تصویری بهترین نوع آموزش است و این ویدیوها توسط طرفداران برند مشاهده می شود.

نرخ اشتراک این نوع از محتوا هم بالا است و شانس جذب فالور جدید را افزایش می‌دهد. در نهایت باید به یاد داشته باشید که ویدیوی خود را در چندین سرویس اشتراک منتشر کنید تا انواع مخاطبان از وجود آن مطلع شوند.

 

۷- پخش زنده

۱۰ راهکار برای افزایش فالور شبکه‌های اجتماعی

انتشار ویدیوی زنده در شبکه‌های اجتماعی متعدد مانند اینستاگرام و فیسبوک و همچنین سرویس‌های اشتراک ویدیوی ایرانی صورت می گیرد. این نوع از محتوا را می‌توان جذاب‌ترین نوع ویدیو برای کاربر دانست. آمارهای جهانی نیز شانس مشاهده‌ی ویدیوهای زنده را حدود ۳ برابر ویدیوهای ضبط شده می‌دانند. 

برای پخش زنده ویدیو می‌توانید از رویدادهای مختلف مانند پرسش و پاسخ، معرفی زنده‌ی محصول یا یک ویدیوبلاگ ساده استفاده کنید.

۸- شراکت با برندهای دیگر

اگر فرصت همکاری با برندهای مشابه خود و فعال در صنایع مشترک را دارید، از این فرصت استفاده کرده و حضور خود را در شبکه‌های اجتماعی افزایش دهید. البته این همکاری نباید رقیب مستقیم شما باشد و همین که مخاطبان مشترکی داشته باشید، کافی است. 

 

۹ – انتشار محتوای مصاحبه با مشتریان

ویدیوهای مصاحبه با مشتریان و انتشار نظر آنها در مورد محصولات و خدمات شرکت، راهکاری مناسب برای جذب مخاطب و مشتری‌های بیشتر است. حتی می‌توان این ویدیوها را به‌صورت زنده پخش کرد. راهکار دیگر دعوت از مشتریان قبلی برای ساخت ویدیوها به دست خودشان است که ارزش محتوا را بیشتر می‌کند.

 

۱۰ – واگذاری کنترل شبکه‌ها به متخصصان

 استفاده از افراد متخصص در این صنعت بسیار مفید است. روش کار به‌ این‌ صورت است که برای مدتی مشخص، مدیریت یکی از کانال‌های برند به فردی فعال و شناخته شده در صنعت مورد فعالیت سپرده می‌شود و او محتوا را به صلاحدید خود در شبکه‌ها منتشر می‌کند. این رویکرد علاوه بر نشان دادن ارتباط عمیق برند با اینفلوئنسرهای صنعت مورد فعالیت، برای مخاطبان جذابیت دارد و از تکراری شدن محتوا در شبکه‌های اجتماعی جلوگیری می‌کند.