آخرین بروز رسانی: ۱۴ام تیر, ۱۳۹۷

کاغذ در پرینترهای لیزری

کاغذ در پرینترهای لیزری   کاغذ یکی از مهمترین مواد […]

کاغذ در پرینترهای لیزری

 

کاغذ یکی از مهمترین مواد مصرفی در پرینترهای لیزری می باشد. استفاده از کاغذهای با کیفیت در طول عمر پرینتر شما تاثیر مستقیمی دارد.

کاغذ در پرینترهای لیزری

کاغذ با کیفیت خوب چه ویژگی هایی دارد؟

یک کاغذ خوب، رنگ سفید و شفافیت دارد و دارای سطح صاف و یکدست می باشد.  در برابر کشیدگی و تاشدن، مقاومت کاغذ موضوع  مهمی است.
علاوه بر آن بافت سطح کاغذ دارای پرزهای ریزی می باشد. میزان زیاد پرز های ریز سطح کاغذ پرینترهای لیزری مناسب نیست.
شاید متوجه شده باشید که موقع چاپ برگ در پرینترهای لیزری ممکن است دود بسیار کمی را تولید کند که البته در هوای سرد بیشتر مشهود است. این دود حاصل از سوختن پرزهای سطح کاغذ در قسمت هیتر پرینتر است.

کاغذها نواع بسیار زیادی دارند

کاغذ در پرینترهای لیزری

انواع کاغذ از لحاظ سایز :

متداول ترین انواع کاغذ به لحاظ سایز  معمولا سایز A4 ، A5 و A3 برای مصارف خانگی و اداری در پرینترهای لیزری می باشد. و در بین این ها سایز A4 بیشتر از دو مورد دیگر استفاده قرار می گیرد.

انواع کاغذ به لحاظ ضخامت یا گرماژ :

ضخامت کاغذ معمولا با وزن کاغذ سنجیده می شود. اصصلاحا به گرماژ کاغذ معرف است. کاغذهایی با وزن ۸۰ گرم بر متر مربع طبیعتا نازک تر از کاغذهایی با وزن ۱۲۰ گرم بر متر مربع می باشد.

 

وضعیت کاغذ بعد از عملیات چاپ و خروج از پرینتر

معمولا بعد از چاپ توسط پرینتر لیزری کاغذهای نامرغوب حالت خود را از دست می دهند. دلیل این امر سوختن پرزهای سطح کاغذ است و نازک بودن کاغذ هم دلیل دیگر آن است که کاغذ شکل صاف و اولیه خود را پس از چاپ از دست بدهد. در پرینترهایی که بصورت اتوماتیک پشت و رو زن هستند ممکن است باعث گیر کردن کاغذ شود.
در بازار امروزی تهیه یک جنس خوب و با کیفیت برای مواد مصرفی پرینترها نیاز به تحقیق و بررسی بیشتری خواهد داشت.

کاغذ در پرینترهای لیزری