آخرین بروز رسانی: ۱۳ام شهریور, ۱۳۹۷

پیام مدیر کانن

پیام مدیر کانن     شرایط اقتصادی جهان در سال […]

پیام مدیر کانن

 

پیام مدیر کانن

 

شرایط اقتصادی جهان در سال جاری به این صورت است که بعضی کشورها همچنان با مشکلات دست و پنجه نرم می‌کنند؛ بعضی کشورها به توسعه‌ی پایدار رسیده‌اند (مثل امریکا در بین کشورهای پیشرفته) و بعضی کشورها در حال توسعه هستند (مثل هند و کشورهای آسیای شرقی). درمجموع، آینده‌ی اقتصاد جهان به سمت توسعه‌ی پایدار است. در این میان کانن به دنبال تثبیت جایگاه خود است و قصد دارد از این حرکت به سمت توسعه‌ی پایدار استفاده کند و به مسیر پیشرفت برگردد. ما در حال انجام اقدامات مختلفی هستیم  که فاز چهارم «طرح ممتاز جهانی شرکت» را با موفقیت تحقق ببخشیم.

 

ابتدا توجه شرکت به این است که با تولید محصولات خلاقانه ‌ی جدید و ارائه ‌ی خدمات، تجارت خود را تقویت کند. همچنین علاوه براین‌ که شرکت، تکنولوژی‌هایی را در جهت بهبود محصولات آینده دنبال می‌کند. به دنبال گسترش کار خود در زمینه‌ دوربین‌های شبکه‌ای، سیستم‌های واقعیت مجازی، دستگاه‌های تصویری سه بعدی، تکنولوژی‌های نانوپرینت برای استفاده در نسل آینده ‌ی سیستم‌های چاپ نیمه ‌رسانا و فعالیت‌های مربوط به بهداشت و ‌درمان نیز هست. همچنین کانن در حال تکمیل کردن طرح «سه کارخانه ‌ی بومی» است که گام‌های اولیه در این طرح با تولید دوربین‌های شبکه ‌ای و پرینترهای اداری در اروپا و تجهیزات پزشکی در آمریکا برداشته شده است.

 

همزمان با فعالیت‌های بالا، کانن سعی می‌کند از طریق گسترش راه ‌های فروش، بهتر کردن خدمات در همه جای دنیا و فروش در کشورهای در حال توسعه، ظرفیت‌ های خود را بالا ببرد. همچنین برای دست یافتن به تولید بهینه، کانن به سرعت در حال گسترش دادن خط تولید اتوماتیک است تا تولید خود را در ژاپن ترقی بدهد؛ همانگونه که تولید لوازم جانبی توسط دستگاه‌های تمام خودکار در اروپا و آمریکا انجام می‌شود.علاوه بر این‌ها کانن توجه زیادی به کنترل شدید کیفیت، رعایت مسائل محیط زیستی، بالا‌بردن اطلاعات کاربران در زمینه‌ی امنیت، استفاده‌ی بیشتر از نیروی انسانی و «مسئولیت‌های اجتماعی شرکت CSR» دارد.

 

در چهار سال اخیر از انجام طرح «فاز چهارم»، مسائلی غیر‌قابل ‌پیش‌بینی اتفاق افتاد که موجب تغییر مداوم فضای مدیریتی شد. مسائلی مثل زمین ‌لرزه‌ی شدید شرق ژاپن، کاهش ارزش «ین» (واحد پول ژاپن) و بحران مالی اروپا. با این حال ما در کانن بر این باوریم که این اتفاقات فرصتی برا ما فراهم می‌کند که توانایی گذشتن از مشکلات را پیدا کنیم و در مسیر رسیدن به توسعه‌ی پایدار قرار بگیریم. تلاشی در تمام سطح شرکت کانن در حال صورت گرفتن است که عملکرد شرکت را به گونه‌ ای بهتر کنیم که به نتیجه ‌ای موفقیت‌ آمیز در پروژه‌ی «فاز چهارم» برسیم، درحالی‌ که همزمان با آن به پیشرفت و توسعه ‌ای پایدار در آینده‌ی شرکت دست پیدا کنیم.

 

پیام مدیر کانن

فوجیو میتارای

رئیس و مدیر ارشد اجرایی

شرکت کانن