آخرین بروز رسانی: ۲۰ام مرداد, ۱۳۹۷

وب سایت های آموزش رایگان برنامه نویسی

وب سایت های آموزش رایگان برنامه نویسی اکثر جوان که […]

وب سایت های آموزش رایگان برنامه نویسی

اکثر جوان که حوزه‌ی تحصیلی متفاوتی دارند علاقه‌مند به یادگیری برنامه نویسی هستند. در گذشته داشتن علم برنامه نویسی مختص افراد خاصی بود. اما امروزه دیگر چنین نیست.

یادگیری زبان‌های برنامه نویسی علاوه بر صرف زمان برای مطالعه و یادگیری، هزینه‌ی بالایی نیز دارد. اما وبسایت‌های زیادی علی رغم آموزش رایگان کیفیت مطلوبی را هم ارائه می‌دهند و می‌توان به راحتی با مشاهده برنامه‌های آموزشی این وبسایت‌ها با زبان‌های برنامه نویسی آشنا شوید.

در این مقاله وب سایت های آموزش رایگان برنامه نویسی معرفی خواهد شد و با ارایه توضیحاتی شما می‌توانید به راحتی با برنامه نویسی آشنا شوید.

KhanAcademy

یکی از وبسایت‌هایی که به صورت کاملا رایگان به آموزش برنامه نویسی می‌پردازد، KhanAcademy‌ نام دارد.  که توسط دانشجو‌های هندی سلمان خان در سال ۲۰۰۶ ساخته شد.  هدف آموزش همه چیز از جمله از ریاضیات و فیزیک و شیمی گرفته تا آموزش‌های مربوط به برنامه نویسی و بازیسازی بود. سایت KhanAcademy آموزش‌ها را به کمک ویدیو‌های گام به گام ارائه می‌کند.

البته تعداد کم آموزش‌های مربوط به برنامه نویسی اما صد در صد رایگان بودن آن و محیط کاربری خوبی که این وبسایت ارائه می‌دهد قابل توجه است.

 

آموزش برنامه نویسی

 Udemy

در Udemy برای ارایه دروس از ویدیو‌ها استفاده می‌شود. این ویدیو ها توسط متخصصین از کشور‌های مختلف ارائه شده و قیمت‌های متنوعی دارند. البته می‌توان در این وبسایت آموزش‌های رایگان هم پیدا کرد. به عنوان مثال می‌توانید در این وبسایت به طور کاملا رایگان از آموزش‌های HTML و CSS استفاده کنید.

دیتابیس فوق العاده قوی و خوب Udemy یکی از بزرگترین نقاط قوت این وبسایت به شمار می‌رود. در Udemy خبری از بستر‌های مناسب برای کد نویسی نیست. اما آموزش‌های ویدیویی آن عموما کوتاه هستند و به خوبی می‌توانند به انتقال محتوا کمک کنند. در این وبسایت علاوه بر آموزش‌های برنامه نویسی، می‌توانید آموزش‌های طراحی و استفاده از اپلیکیشن‌های مختلف را هم مشاهده کنید.

 

w3schools

CodeCademy

یکی از بهترین وبسایت‌ها برای آموزش برنامه نویسی CodeAcademy نام دارد.که توانسته به بیش از ۲۴ میلیون نفر برنامه نویسی را آموزش دهد.

 

آموزش برنامه نویسی

 

این وبسایت به شما امکان استفاده از اکانت رایگان را هم می‌دهد که البته با محدودیت‌هایی همراه است. در شروع استفاده از این وبسایت و به محض ثبت نام، می‌توانید به مدت ۷ روز از ویژگی‌های اکانت پولی آن استفاده کنید و از همه‌ی ویژگی‌هایی که دارد استفاده کنید.

این وبسایت بعد از ثبت نام از شما سوال‌هایی می‌پرسد و طبق جواب‌هایی شما آموزش‌های مختلفی را پیشنهاد می‌کند. همچنین این وبسایت یک ادیتور برای تایپ کد در اختیارتان قرار می‌دهد و نیازی نیست برای تایپ کد از IDE خارجی استفاده کنید. شما می‌توانید در این بین به یادگیری توسعه‌ی وب بپردازید یا هر زبان برنامه نویسی دیگری که مد نظرتان هست را آموزش بگیرید.

CodeAcademy مطالب مربوط به آموزش برنامه نویسی را تقریبا به طور کامل در اختیار کاربران قرار می‌دهد. در این وبسایت تقریبا همه‌ی زبان‌های برنامه نویسی معروف پوشش داده می‌شوند.

 CodeAvengers

CodeAvengers یکی از وبسایت‌هایی که به آموزش برنامه نویسی به زبان‌های انگلیسی، آلمانی، اسپانیایی، پرتغالی، روسی، ترکی و ایتالیایی می‌پردازد

این وبسایت روش سرگرم کننده و کارتونی را برگزیده است  و با هر سن و سالی می‌توان از آموزش‌های آن بهره‌مند شد. خصوصا که برخی از مباحثی که این وبسایت به آموزش آن‌ها می‌پردازد، در سطح دانشگاه تدریس می‌شوند. آموزش سرگرم کننده و محیط کاربری بسیار جذاب این وبسایت که با متد‌های سرگرم کننده اتفاق می‌افتد تجربه‌ی یادگیری برنامه نویسی را جذاب می‌کند.

یکی از نقاط قوت و قابل توجه این وبسایت ارائه‌ی ساده و مفهومی دروس آن است. البته این وبسایت به طور کامل رایگان نیست و فقط برخی از آموزش‌های آن به صورت رایگان در اختیار کاربران قرار می‌گیرد.