آخرین بروز رسانی: ۲۷ام مرداد, ۱۳۹۷

نقش طراحی در کسب و کار موفق

نقش طراحی در کسب و کار موفق طراحی از اساسی […]

نقش طراحی در کسب و کار موفق

طراحی از اساسی ترین موارد هر کسب‌وکار است. لذا در رسیدن به هدف و یا شکست در آن نقشی مهمی دارد. در ابتدای کسب‌وکار، برندسازی، طراحی المان و لوگو نقشی مهمی دارد. شرکت‌های موفق با طراحی خاص نام و لوگو اختصاصی، خود را نشان می‌دهند. قطعا برنامه‌ریزی‌های بازاریابی و طرح کسب‌وکار هم در موفقیت یک شرکت نوپا سهم به سزایی دارند اما این موارد در کنار یکدیگر باعث تحقق اهداف می شود.

 

نقش طراحی در کسب و کار موفق

محققان دانشگاه علم و فناوری میزوری به این نتیجه رسیده‌اند که تنها در دو هم ثانیه کاربر نگاهی کلی به وبسایت شرکتی دارد و به آن جذب می شود. این عدد بسیار کوچک، نتیجه‌ی تمام ساعت‌ها، روزها و ماه‌ها تلاش تیم طراحی شما خواهد بود. در نتیجه سرمایه‌گذاری روی بخش طراحی باید از تصمیمات مهم یک مدیر شرکت باشد چرا که زمان کمی برای تاثیرگذاری روی مخاطبان خود دارد.

پس از جلب توجه مخاطب، نوبت به نقش محتوا و اطلاعات مورد نیاز مشتری می‌رسد. فرض کنید کاربری وارد وبسایت شما شده و جذب طراحی آن شود. حال اگر کاربر اطلاعات مورد نظر خود را به سرعت پیدا نکند، در مرحله‌ی اول ناامید می‌شود و دوباره به سراغ گوگل رفته تا شرکتی با اطلاعات کامل تر پیدا کند. نکته‌ی جالب د آن که بالا بودن آمار مشاهده‌ی صفحه‌ی پرسش و پاسخ، نشان‌دهنده‌ی کامل نبودن اطلاعات اولیه‌ی وبسایت است.

طراحی یکی از سرمایه‌گذاری‌هایی است که با برنامه‌ریزی درست حتما بازگشت موفقی خواهد داشت. اگر ویترین فروشگاه جذاب باشد، مشتری بیشتری به آن مراجعه می کند و در نتیجه فروش بیشتری خواهید داشت. البته طراحی فقط افراد را به سمت شما جذب می‌کند و دو عامل محتوا و اطلاعات مورد نیاز مشتری را نگه می‌دارند.

 

نقش طراحی در کسب و کار موفق ۲

برای به کار گرفتن هرچه بهتر این سه مورد در سیاست کاری، باید ابتدا اهداف طراحی را مشخص کرد. یک طراح خوب، داستانی برای مخاطب می سازد. این داستان می‌تواند برند شما را شاخص کند و نوآوری را به جریان بیندازد. سپس باید همکاری میان اعضای شرکت را شروع کرد. قطعا همه‌ی افراد حاضر در سازمان از اهمیت طراحی آگاه نیستند و به آموزش نیاز دارند. فراهم کردن ابزار و اطلاعات لازم برای تیم طراحی بسیار مهم است.

موارد زیر، مهم ترین بخش‌ها در طراحی هویت سازمانی شما خواهد بود:

استفاده از المان‌ و نمادهای گرافیکی جذاب

لوگوی با کیفیت، ساده،شفاف و ماندگار

استفاده از ترکیب رنگ مناسب با نوع کسب و کار