آخرین بروز رسانی: ۲۰ام مرداد, ۱۳۹۷

معافیت مالیاتی استارت‌آپ‌ها با حمایت دولت

معافیت مالیاتی استارت‌آپ‌ها با حمایت دولت دولت با یک طرح […]

معافیت مالیاتی استارت‌آپ‌ها با حمایت دولت

دولت با یک طرح حمایتی از استارت‌آپ‌ها، قصد دارد در سال‌های اولیه کار آنها را از مالیات معاف کند.

به گفته محمد جواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات: وزارت ارتباطات با همکاری سازمان فناوری اطلاعات به منظور رفع موانع مالیاتی و زیرساخت‌های حقوقی کسب‌وکارهای نوپا، طرح «نوآفرین» را به هیأت دولت ارائه کرده که مورد توجه شخص رییس جمهور نیز قرار گرفته است.

 

معافیت مالیاتی استارت‌آپ‌ها با حمایت دولت

موافقت وزارت اقتصاد نیز با طرح نوآفرین

طرح نوآفرین، مشوق‌هایی برای کسب‌وکارهای نوپا در دوره نونهالی ارائه می‌ دهد. براساس این طرح استارت‌آپ‌هایی که در دوره اولیه کسب‌وکارهای نوپا قرار دارند، شامل معافیت مالیاتی می‌شوند.  حمایت از کسب و کارها  و گسترش بازار کسب و کارهای نوین برای افزایش حجم بازار و اشتغال در این حوزه، هدف از این طرح است.

 

قبلا رییس سازمان امور مالیاتی کل کشور ادعا کردند که در حال حاضر هیچ استارت آپی حتی یک ریال مالیات بر درآمد پرداخت نمی‌کند. اما سازمان فناوری اطلاعات ایران هیچ تلاشی برای سازماندهی این شرایط انجام نمی‌داد. این ادعا واکنش‌های زیادی به همراه داشت. آذری جهرمی در این مورد گفت: اعتقاد دارم که صحبت‌های رییس سازمان امور مالیاتی کشور درست نبوده و نمی‌دانم ایشان با چه استدلالی این صحبت را مطرح کرده است در حالی که کسب و کارهای نوپا تا به امروز مالیات بر درآمد و ارزش افزوده را پرداخت کرده‌اند؛

 

معافیت مالیاتی استارت‌آپ‌ها با حمایت دولت

 

طرح نوآفرین هنوز در دولت مطرح می باشد و وزارت اقتصاد و امور دارایی نیز این طرح را قبول و امضا کرده اند و در آینده امتیازهایی برای کسب و کارهای نوپا در دوره نونهالی در نظر گرفته خواهد شد.

دوره نونهالی بین ۳ تا ۵ سال طول می‌کشد که بعد از آن این معافیت برداشته می‌شود. به گفته جهرمی این طرح می‌تواند به زودی و با اعمال برخی بازنگری‌ها در هیأت دولت به تصویب برسد.