آخرین بروز رسانی: ۲۵ام شهریور, ۱۳۹۷

فناوری جدید چاپ مبتنی بر آب

فناوری جدید چاپ مبتنی بر آب   در سال ۲۰۱۸ […]

فناوری جدید چاپ مبتنی بر آب

 

در سال ۲۰۱۸ روند جدیدی مانند چاپ بر اساس آب و ایده های خلاقانه مانند استفاده از فناوری نانو برای چاپ، به نام نانوگرافی وجود دارد. ما همچنان نگاهی به نبرد بین چاپ دیجیتال و افست، چاپ پارچه و سایر نوآوری های فنی خواهیم داشت.

 

فناوری نانو برای چاپ

بنی لاندا در سال ۲۰۱۸، یک نوآوری عمده به نام کاربرد فناوری نانو برای چاپ را بررسی می کند.

 

فناوری جدید چاپ مبتنی بر آب

 

نانوگرافی – یا فناوری نانو برای چاپ – واقعا ابتکاری است. فناوری نانو علم است که مواد در سطح اتمی و مولکولی را دستکاری و تغییر می دهد. ما در مورد مقیاس ۱ تا ۱۰۰ نانومتر صحبت می کنیم. (۱ نانومتر یک میلیاردم متر است، بنابراین ما در مورد چیزی که بسیار کوچک است صحبت می کنیم).

معمولا موادی که در این مقیاس تغییر یافته اند ویژگی های خاصی را به دست می آورند. و این هم برای رنگدانه هاست. لاندا نانویی را تولید کرده و آنها را به یک نانو جوهر مبتنی بر آب اضافه کرده است. با استفاده از یک فرآیند و ادغام چاپ افست و چاپ دیجیتال انقلابی در خشک کردن جوهر و نتایج چاپ به وجود آورده است. رنگ های بسیار روشن، هزینه های پایین تر و زمان های کوتاه تر تنظیم و حفظ کیفیت چاپ آفست از جمله این موارد است.

Komori یک سازنده ژاپنی با نام تجاری چاپ افست است. پیگیری پیشرفت های دیجیتال این شرکت، روندهای و نوآوری های آن به ما نکاتی مهم در مورد اینکه سرعت چاپ دیجیتال چگونه تکامل خواهد یافت و سهم بازار آن از چاپ افست در سال ۲۰۱۸ را به ما نشان می دهد.

 

چاپ بر اساس آب

فراتر از نانوتکنولوژی، ما همچنین نظارت بر توسعه چاپ مبتنی بر آب در سال ۲۰۱۸ را داریم. استفاده از جوهر های مبتنی بر آب، به دلیل ویژگی رسانایی آن بیشتر مورد توجه است.

 

فناوری جدید چاپ مبتنی بر آب

 

برای مثال برای چاپ بر روی چوب، می توانید دانه آن را ببینید؛ همانطور که در مورد پلاستیک با بافت های خاص نیز همین گونه می باشد. در نهایت، در مقایسه با چاپ UV، چاپ مبتنی بر آب بسیار سازگار با محیط زیست است.

یکی دیگر از نوآوری هایی، تغییر روش در برش کارهای چاپی است. برش آخرین مرحله در چاپ است. بنابراین یک عامل مهم در کیفیت نهایی محصول است.

 

چاپ پارچه

در سال ۲۰۱۸، بیشتر به چاپ روی پارچه و ارزیابی دقیق در پلتفرم های تکنولوژیکی موجود در آن می پردازند.

 

فناوری جدید چاپ مبتنی بر آب

 

چاپ پارچه به صورت  دیجیتال دنیای جدید را در بین معماران و طراحان داخلی باز کرده است. همچنین امکانات بی شماری برای مبلمان سفارشی ارائه می دهد. شما می تواند برای لباس و برای تولید هدایای خلاق از آن استفاده کنید.