آخرین بروز رسانی: ۱۳ام شهریور, ۱۳۹۷

علائم خرابی هیتر دستگاه فتوکپی

هیتر دستگاه کپی چیست ؟   هیتر یا فیوزینگ یکی […]

هیتر دستگاه کپی چیست ؟

 

هیتر یا فیوزینگ یکی از مهم ترین قطعات دستگاه کپی است. وجود هیتر باعث گرمای موجود در کاغذ خارج شده از دستگاه کپی می شود. تثبیت متون و یا تصاویر بر روی کاغذ از طریق این حرارت صورت می گیرد. پس از اعمال فرآیند چاپ کاغذ کپی گرفته شده از زیر این قطعه عبور کرده و سپس از دستگاه خارج می شود.  از قطعات مشترک میان انواع پرینتر ها و دستگاه های کپی هیتر است.

درام با توجه به این که اندازه دقیق تونر مورد نیاز برای هر تصویر را در خود دارد آن را بر روی کاغذ می ریزد. در مرحله ی بعدی به وسیله ی فیوزینگ یا هیتر حرارت دیده و باعث حک شدن اسناد بر روی کاغذ می شود. در آخر کاغذ به وسیله غلطک خروجی خارج می شود.

با توجه به حساسیت های این قطعه، تعمیرات هیتر دستگاه کپی باید توسط نیروی حرفه ای و مجرب انجام شود. اگر تعویض و یا تعمیر این قطعه اگر به درستی انجام نشود در کارایی دستگاه اختلال ایجاد می کند. در صورت بروز نشانه هایی از خرابی این قطعه برای تعمیر آن به واحد تعمیرات دستگاه کپی مراجعه کنید. در ادامه مطالب به بررسی علائم خرابی هیتر دستگاه کپی می پردازیم.

 

علائم خرابی هیتر دستگاه فتوکپی

علائم خرابی هیتر دستگاه فتوکپی

 

در صورتی که پس از فرآیند چاپ بر روی برگه ی مورد نظر خود خطوط اضافه دیدید، به سالم بودن هیتر دستگاه کپی شک کنید. در صورت آسیب دیدگی این قطعه فرآیند تثبیت تونر نیز به درستی صورت نمی گیرد. این قطعه داری حساسیت های بسیاری بوده و هرگونه تعمیرات ناآگاهانه برای آن اختلالات بسیاری را ایجاد می کند.  آخرین مرحله ی تشکیل تصویر در دستگاه هیتر می باشد. در صورتی که تعمیرات هیتر دستگاه کپی امکان پذیر نباشد لازم است قطعه ی معیوب را با یک نمونه ی اصلی تعویض کنید.

 

زمان تعویض هیتر دستگاه کپی

 

زمان تعویض هیتر دستگاه فتوکپی از طریق کد های اعلام شده در نمایشگر دستگاه کپی به کاربر هشدار داده می شود. همان طور که پیش تر اشاره کردیم در صورت مشاهده ی خطوط اضافه بر روی برگه نیز لازم است هیتر دستگاه کپی را تعویض نمایید. با توجه به پیچیدگی های دستگاه تعویض هیتر دستگاه کپی باید توسط نیروی متخصص و آشنا به پیچیدگی های دستگاه کپی انجام شود. تکنسین های نوین رسالت در مرکز تعمیرات کپی کانن می توانند تمام عیوب این قطعه و یا دستگاه کپی را به طور کلی رفع کنند. 

 

نمایندگی تعمیر دستگاه کپی کانن

 

نوین رسالت تعمیرات دستگاه کپی کانن را به صورت کاملا تخصصی ارائه می شود. دسترسی واحد تعمیرات دستگاه کپی به انواع  قطعات و تجهیزات باعث شده تا فرآیند تعمیرات در این مجموعه با سرعت بیشتری صورت گیرد. در این مرکز تعمیر و تعویض قطعات دستگاه کپی با ضمانت انجام می شود. شما کاربران گرامی می توانید در صورت بروز هرگونه اختلال در عملکرد دستگاه کپی به این واحد مراجعه کنید.