آخرین بروز رسانی: ۱۱ام مهر, ۱۳۹۷

شرکت فنیک یخچال بدون برق ابداع کرد !

شرکت فنیک یخچال بدون برق ابداع کرد ! یکی از […]

شرکت فنیک یخچال بدون برق ابداع کرد !

یکی از دغدغه های سفر مواد غذایی می باشد که به سرعت فاسد می شود و نیاز به یخچال دارد. اگر بتوان یخچالی را همراه خود به سفر برد که با داشتن تمام امکانات نیازی به برق نداشته باشد ، دیگر نگران این مورد هم برای سفر نخواهید بود .

 

شرکت فنیک یخچال بدون برق ابداع کرد !

شرکت “فنیک”(Fenik)، یک روش جدید  برای نگهداری از مواد غذایی ارائه داده است. این شرکت، نوعی یخچال کوچک و قابل حمل ابداع کرده که می‌تواند مواد غذایی را بدون استفاده از برق ، خنک نگه دارد. هدف از ابداع این یخچال، ارائه یک روش کم‌هزینه برای حفظ میوه‌ها و سبزیجات در مناطق دورافتاده است.

برخلاف یخچال‌های دیگر که به تجهیزات الکتریکی نیاز دارند، این یخچال موسوم به “یوما ۶۰ ال”(Yuma 60L)  مواد غذایی را تنها با استفاده از آب، خنک می کند.

شرکت فنیک یخچال بدون برق ابداع کرد !

فنیک فن آوری PhaseTek ™ را برای قدرت یوما توسعه داده است. این ابداع از روشی که حیوانات خود را خنک نگه می دارند گرفته شده است و در این روش هم  خوراکی ها را به طور طبیعی خنک می کند و هنگامی که یک کاربر ، مخزن داخلی را با هر نوع منبع تمیز آب پر می کند (مانند شیر، چاه، رودخانه، دریاچه)، فعال می شود. سپس دیوارهای دستگاه شروع به خارج کردن گرما از داخل دستگاه می کنند، فضای داخلی را بین ۲۰-۳۰ درجه فارنهایت  از شرایط محیطی خنک تر می کند .

یوما ۶۰ ال  شرایطی را فراهم آورده است که در آن سبزیجات، به شرایطی گرم‌تر از یخچال‌های معمولی تمایل دارند. این یخچال‌ها دمایی بین ۱۲ تا ۱۸ درجه فراهم می‌کند و با نگهداری سبزیجات در رطوبت داخلی بالا، عمر مفید آنها را افزایش می‌دهد.

این یخچالها ، همیشه قابل تنظیم هستند و نیازی نیست که کاربر، نگران خرید یخ یا اتصال یخچال به پریز برق باشد.

همچنین  این یخچال به دلیل عدم نیاز به نیروی الکتریسیته ، مواد شیمیایی مضر را در طبیعت منتشر نمی‌کنند.

نحوه ی استفاده از  یوما ، تنها چند ثانیه زمان می‌برد و انتقال آن، بسیار ساده است.