آخرین بروز رسانی: ۷ام مرداد, ۱۳۹۷

سیلیکون ولی یک فرهنگ است!

سیلیکون ولی یک فرهنگ است! مانیشا پرکاش و خانواده اش […]

سیلیکون ولی یک فرهنگ است!

مانیشا پرکاش و خانواده اش از نپال به ایالات متحده مهاجرت کردند. او هیچ وقت تصورش هم نمی کرد که یک روز بتواند در راس شرکتی در سیلیکون ولی باشد. در واقع خواست مانیشا دکتری بود ولی دست سرنوشت او را به سمت تکنولوژی کشاند.

 

مانیشا پرکاش

 

مانیشا پرکاش مدیرعامل یک استارتاپ به نام bodytech lumo است. این استارت آپ سنسورهایی را طراحی و تولید می کند که افراد میتوانند درحین راه رفتن، دویدن و کارکردن به خود وصل کنند.

این سنسورهای قابل پوشش میتوانند وضعیت استقرار افراد در حالات ایستاده و نشسته را اصلاح کنند و از درد های ستون فقرات و سایر صدمات جلوگیری کنند.

 

bodytech lumo

 

سیلیکون ولی منطقه ای حدود ۷۰ کیلومتری جنوب شرقی سانفرانسیسکودر حومهٔ سانتا کلارا، کالیفرنیا، ایالات متحده آمریکا است.

دفاتر بسیاری از کمپانی های مطرح در زمینه ی تکنولوژی از جمله اپل، گوگل و فیس بوک و یاهو در این منطقه قرار دارد.

روزی پدر پرکاش تلاش کرده که سیلیکون ولی را در نقشه پیدا کند ولی موفق نشده.به گفته خود پرکاش ، سیلیکون ولی صرفا یک محل یا مکان جغرافیایی نیست، درواقع یک نوع نگرش و فرهنگ است.

افرادی که علاقه مند به ایجاد تجارت های مبتنی بر تکنولوژی هستند به اینجا نقل مکان می کنند. وقتی در سیلیکون ولی حضور داشته باشید اصول و فرهنگی را فرا میگیرید که به موفقیتتان کمک می کند. در واقع تجارتها به کمک هم رشد می کنند.

پرکاش و شریکش استارت آپی را راه اندازی کردند که به واسطه ی تکنولوژی کیفیت زندگی مردم را بهبود بخشیدند.

یکی از سنسورهای پوشیدنی این استارت آپ، لامولایف نام دارد. وقتی کاربر صندلی خود را به عقب، جلو یا طرفین خم می کند، این سنسور لرزش خفیفی در صندلی ایجاد می کند و به کاربر وضعیت نامناسب نشستن روی صندلی را هشدار می دهد.

محصول دیگر آنها سنسور پوشیدنی دیگری است  که برای دونده ها مورد استفاده قرار می گیرد، این سنسور اطلاعات مورد نیاز و مفید را به نرم افزاری که در گوشی کاربر نصب شده ارسال می کند.

آندره چانگ و چارلز وانگ‎ از دیگر موسسین این استارت آپ هستند. آقای چانگ معتقد است که کوچک بودن یک استارت آپ به تصمیم گیری سریع، گسترش و توسعه ی محصولات کمک می کند. دلیل این تصمیم گیری سریع را بروکراسی اداری کمتر می داند.

همچنین آقای وانگ در این مورد می گوید: محیط چابک و سریع استارتاپ می تواند مشکلاتی پیش بینی نشده ایجاد کند. درنتیجه مجبوریم که تصمیم گیری سریع در مقابله با انواع چالشهای روزانه را یاد بگیریم.

در نتیجه پرکاش حضورش در سیلیکون ولی را به پزشکی ترجیح می دهد. زیرا خانواده اش به او افتخار می کنند و رویاهایش را دنبال می کنند.