آخرین بروز رسانی: ۲۲ام مرداد, ۱۳۹۷

راز های موفقیت فروشگاه اینترنتی

راز های موفقیت فروشگاه اینترنتی امروزه تجارت آنلاین اهمیت زیادی […]

راز های موفقیت فروشگاه اینترنتی

امروزه تجارت آنلاین اهمیت زیادی یافته و بسیاری از شرکت‌ها، محصولات و خدمات خود را به صورت آنلاین به فروش می‌رسانند.
یکی از بهترین و ساده ترین روش ها برای کسب درآمد راه اندازی یک فروشگاه اینترنتی است. مزیت بزرگ فروشگاه اینترنتی، عدم وابستگی به مکان است نیازی نیست در مرکز بازار باشید. اگر سرمایه کافی برای اجاره یا خرید فروشگاهی بزرگ ندارید چیز زیادی از دست نداده اید. همه چیز به توانایی ها و دانش شما برای راه اندازی یک وب سایت اینترنتی وابسته است.

مهمترین اسرار موفقیت فروشگاه های اینترنتی عبارتند از:

جلب اعتماد مشتری

اولین کاری که برای رونق فروشگاه اینترنتی خود باید انجام دهید ایجاد اعتماد در نزد مشتریان است. برای این منظور یک سری راهکار ها وجود دارد که با بکار بستن آنها می توانید اعتماد بیشتری در بین مشتریان خود داشته باشید.

ابتدا باید در انتخاب هاست مناسب بسیار دقت کنید. تا وب سایت شما همیشه و به صورت شبانه روز در دسترس باشد. یکی دیگر از راهکارهای جلب اعتماد مشتری، گرفتن نماد اطمینان است. این نماد که از طرف وزارت صنعت و معدن به وب سایت های اینترنتی که دارای شرایط لازم باشند داده می شود. پس از اعطای نماد آدرس محل کار و شماره تلفن های شما در اختیار عموم قرار خواهد گرفت.

برای ایجاد اطمینان بیشتر و حفظ اطلاعات حتما باید از یک لایه امن کد گذاری شده استفاده کنید برای این منظور باید حتما سرویس SSL را از هاست خود خریداری کنید تا مانع از لو رفتن اطلاعات کاربران شود. صفحه ی «درباره ما» در وب سایت باید اطلاعات کاملی درباره خود ارائه دهید دلیلی به آنها بدهید که به شما اعتماد کنند این صفحه یک صفحه اعتماد سازی است بسیاری از مشتریان فروشگاه اینترنتی شما از این صفحه بازدید می کنند.

 

راز های موفقیت یک فروشگاه اینترنتی

 

یکی دیگر از راههای جلب رضایت مشتری تحویل  کالا درب خانه یا محل کار و پرداخت هزینه در همان مکان است.  در صورت عدم رضایت هزینه پست را پرداخت نماید و کالا را برگشت دهد. مشتری نیز با خیال راحت، بدون نگرانی از عدم تحویل جنس برای خرید اقدام می نماید.

طراحی حرفه ای و کاربر پسند

در طراحی یک فروشگاه اینترنتی، باید کاربر به راحتی کالای مورد نظر خود را در آن پیدا کند. یک موتور جستجوی داخلی داشته باشید درباره تیتر صفحه و توصیف آن در کد های html یا همان متا تگ های معروف حساس باشید چون موتور های جستجو به متا تگ ها بسیار اهمیت می دهند. همچنین باید بتوان کالاها را بر اساس قیمت، برند، محبوبیت، نوع کالا و… فیلتر کرد تا مشتری بتواند با توجه به نیاز خود کالای مورد نظرش را پیدا کند. حتی رنگ هایی که برای دکمه های خرید انتخاب می کنید در میزان فروش شما تاثیر خواهد گذاشت.

تبلیغات

یکی از جاهایی که باید پول خرج کنید تبلیغات می باشد. امروزه رقابت بین فروشگاه های اینترنتی در جریان است، هر محصول جدیدی که یک فروشگاه اینترنتی ارائه می دهد بلافاصله در چندین فروشگاه اینترنتی دیگر هم عرضه می شود. برای سرپا ماندن در این بازار باید روی تبلیغات کار کنید. برای تبلیغات تاثیر گذار باید از رسانه ای استفاده کرد که بتواند مخاطب مشتریان شما باشد.

نقد و بررسی کالا

علاوه بر مزایا معایب و نقاط ضعف محصولات را هم بیان کنید. این شما هستید که باید با شفافیت کامل اطلاعات لازم را در اختیار مشتری قرار دهید فقط با هدف کمک کردن به مشتری هر کالایی را نقد کنید و سعی کنید برای هر گروه از مشتریان کالای مناسبش را در اختیارش قرار دهید.

تنوع کالا،قرار دادن کالاهای مکمل، فروش کالاهای ناب یا کمیاب، قرار دادن اطلاعات ارزشمند در اختیار کاربر، پیشنهاد تخفیفات  و جوایز در فروشگاه اینترنتی نیز از جمله راهکارهای جلب مشتری می باشد.

متفاوت و منحصر به فرد باشید

طرح وب سایت شما باید منحصر به فرد باشد. به گونه ای با مشتری رفتار و امکانات در اختیارش قرار دهید که نام فروشگاه اینترنتی شما در ذهنش بماند. باید یک ایده خاص و منحصر به فرد داشته باشید که همه شما را با آن به خاطر بیاورند قابلیت هایی مانند توانایی ارائه قیمت های رقابتی، ارائه کالاهای لوکس، کالاهایی با ارزش و کیفیت بالا ولی قیمت مناسب و… از آن جمله هستند.

رقابتی عمل کنید

اگر شما بسیار قوی عمل کنید رقبای شما حواسشان به شما و وب سایت شما هست. هر موفقیتی که بدست می آورید از دید رقبای شما دور نمی ماند. امروزه کسب و کار دیگر جایی برای ضعیف ها و آنهایی که به روش های قدیمی کار می کنند ندارد. لذا باید با قدرت وارد این بازی شوید و مدام در حال نوآوری و خلاقیت باشید. به گونه ای عمل کنید که مشتریان وفادار پیدا کنید. سخت مراقب مشتریان ارزشمند خود باشید. چرا که حیات فروشگاه اینترنتی به میزان وفاداری مشتریان وابسته است.

ایجاد ارتباط تنگاتنگ با مشتری

راز های موفقیت یک فروشگاه اینترنتی

از نقاط ضعف فروشگاه اینترنتی این است که برخورد مستقیم با مشتری وجود ندارد. لذا باید کانال های ارتباط با مشتریان را تقویت کنید. به خاطر داشته باشید که تعداد کمی از مشتریان ناراضی با شما تماس می گیرند. برای اینکه مانع نارضایتی مشتریان بعدی هر شکایت و انتقادی را قبول کنید چرا که این یکی از صد ها شکایت است. بقیه مشتریان ناراضی بدون هیچ صحبتی، برای شما تبلیغات منفی می کنند و به راحتی مشتریان دیگری را هم از دست می دهید.