آخرین بروز رسانی: ۲۱ام مهر, ۱۳۹۷

ثبت رکورد سریع‌ترین دوربین جهان

ثبت رکورد سریع‌ترین دوربین جهان   محققان در موسسه فناوری […]

ثبت رکورد سریع‌ترین دوربین جهان

 

محققان در موسسه فناوری کالیفرنیا دوربینی ساختند که ۱۰ تریلیون فریم در ثانیه ضبط می کند. این رکورد پیش تر با ۵ تریلیون فریم در ثانیه در اختیار دوربین سوئدی بود.

ثبت رکورد سریعترین دوربین جهان

دوربین جدید می تواند واکنش هایی بین ماده و نور را در محدوده مقیاس ثبت کند، که وضوح زمانی بالاتری نیز دارد.
محققان می گویند دوربین آنها با قدرت تفکبک زمانی بیشتری که دارد می تواند وقایع خاص در علوم زیستی و فیزیک را ضبط کند.

ثبت رکورد سریع‌ترین دوربین جهان

منظور از وضوح زمانی (قدرت تفکیک زمانی)، توانایی یک سیستم برای متمایز ساختن جزئیات یک کمیت سنجشی از نظر زمانی در یک سیگنال می‌گویند.

ویدئوی متحرک همیشه سرگرم کننده بوده است، اما اکنون سریع ترین دوربین دنیا که توسط محققان Caltech و INRS توسعه یافته است، جهان را با ۱۰ تریلیون فریم ثانیه در ثانیه ضبط می کند، به اندازه کافی برای تعامل نانو از نور و ماده سریع می باشد.

دوربین جدید رکورد قبلی را دو برابر می کند، که می تواند در جهان نانومقیاس با رزولوشن بالاتر از “زمان”، هماهنگ شود.

برای تکنیک تصویربرداری جدید، تیم شروع به کار با عکاسی فوق فشرده (CUP) کرد، یک روش که توانایی ۱۰۰ میلیارد فریم در ثانیه را دارد. اما هنوز به اندازه کافی سریع نیست که بتواند به طور دقیق با پالس های لیزری فوق العاده ضبط شود که در مقیاس femtoseconds رخ می دهد.

بنابراین تیم با استفاده از ترکیب یک دوربین femtosecond و یک دوربین استاتیک، از طریق گرفتن اطلاعات شناخته شده به عنوان تبدیل رادون بهره برده اند. این سیستم پیشرفته T-CUP نامگذاری شد.

Lihong Wang، یکی از نویسندگان اصلی این مطالعه می گوید: “ما می دانستیم که با استفاده از یک دوربین femtosecond، کیفیت تصویر محدود می شود.” “به منظور بهبود این، ما یک دوربین دیگر اضافه کردیم که یک تصویر استاتیک را به دست می آورد. در کنار تصویری که توسط دوربین femtosecond بدست می آید، می توانیم از آنچه که تبدیل رادون نامیده می شود استفاده کنیم، تا تصاویر با کیفیت عالی را در حین ضبط ده تریلون فریم در ثانیه ضبط کنیم. “

ثبت رکورد سریعترین دوربین جهان

برای اولین تست، دوربین با گرفتن یک پالس femtosecond از نور لیزر، با ضبط ۲۵ تصویر که هر یک از ۴۰۰ femtoseconds از یکدیگر جدا شده بودند، ارزش خود را ثابت کرد. از طریق این فرآیند، تیم میتواند تغییرات شکل، شدت و زاویه پالس نور را در حرکت بسیار کندتر از همیشه ببیند.

این امر می تواند کمک کند که رویدادهای کمتری را ببینیم که ممکن است در نهایت اسرار جدیدی را در دنیای پر سر و صدای فیزیک و زیست شناسی باز کند. البته، تیم هیچ برنامه ای برای توقف در ۱۰ تریلیون فریم در ثانیه ندارد.

ثبت رکورد سریع‌ترین دوربین جهان