آخرین بروز رسانی: ۲۱ام مرداد, ۱۳۹۷

تاریخچه فروشگاه اینترنتی

تاریخچه فروشگاه اینترنتی واژه فروشگاه اینترنتی در واقع در سال […]

تاریخچه فروشگاه اینترنتی

واژه فروشگاه اینترنتی در واقع در سال ۱۹۹۱ شکل گرفته است.  بنیان گذار و پایه گذار این واژه و تجارت الکترونیک در جهان اقای تیم برنرز لی بوده است. ایشون پدر تجارت الکترونیک در جهان هستند.

 

تاریخچه فروشگاه اینترنتی

 

بانکداری آنلاین در سال ۱۹۹۴ ایجاد شد. اولین فروشگاه اینترنتی در جهان شرکت پیتزا هات می باشد. که اولین فروش اینترنتی در دنیای وب صورت گرفت. در همان زمان کلمه ی فروشگاه اینترنتی به معنای واقعی شکل گرفته است. حدود ۲۵ ساله که فروشگاه اینترنتی در جهان شکل گرفته است.

در این سال ها اتفاقات جالبی رخ داده است. از جمله مهم ترین آنها ابداع ssl می باشد. در همان سال شرکت نت اسکیپ ارتباط امنیت لایه انتقال (SSL) را ابداع کرد. همچنین در همان سال کمپانی آلمانی اینترشاپ (Intershop) اولین سیستم فروش اینترنتی خود را ایجاد کرد.

در سال های ۱۹۹۵ و ۱۹۹۶ بزرگترین فروشگاه های اینترنتی حال حاظر یعنی آمازون و ئی بی فعالیت خود را آغاز کردن ، شرکت آمازون فعالیت خود را در سال ۱۹۹۵ آغاز نمود و شرکت ئی بی نیز فعالیت خود را در سال ۱۹۹۶ آغاز نمود.

 

تاریخچه فروشگاه اینترنتی

 

تاریخچه فروشگاه اینترنتی در ایران :

در رابطه با این که تاریخچه فروشگاه اینترنتی در ایران دقیقا در چه سالی رقم خورده است متاسفانه اطلاعات دقیقی وجود ندارد، اما تاریخچه وب ایران به سال ۱۳۷۲ هجری شمسی ،که به شبکه اینترنت متل شد، برمیگردد. نخستین رایانه که در ایران به اینترنت متصل شد مرکز تحقیقات فیزیک نظری در ایران بوده است . طراحی سایت در ایران از اواخر سال های ۷۰ تا اوایل ۸۰۰ شکل گرفته است.

حدود سال های ۸۰ تا ۸۵ اولین فروشگاه های اینترنتی در ایران شکل گرفته اند ، یعنی در واقع واژه فروشگاه اینترنتی از ۱۰ تا ۱۵ سال پیش در ایران شکل گرفته است ، یکی از اولین و بزرگترین فروشگاه اینترنتی ایران – دیجی کالا بوده است که در سال ۱۳۸۵ فعالیت خود را آغاز کرده است و در حال حاظر یکی از برگترین فروشگاه های اینترنتی در ایران است .

فروشگاه اینترنتی در ایران هنوز واژه تازه و جدیدی هست.  در مقابل فروشگاه های واقعی بسیار تازه کار هست ،