آخرین بروز رسانی: ۱۳ام شهریور, ۱۳۹۷

انواع فکس کانن

انواع فکس کانن   فکس یا همان دورنگار با بهره […]

انواع فکس کانن

 

فکس یا همان دورنگار با بهره گیری از خط تلفن امکان ارسال و دریافت هر نوشته ای را برای کاربران فراهم می سازد. هنگامی کاغذ وارد دستگاه می شود اسکن شده و سپس از طریق تلفن ارسال می شود. کانن در عملکرد دستگاه فکس، نوشته را به کدهای مناسب برای ارسال در خطوط تلفن تبدیل می کند. این مرحله در فکس مبدأ انجام می گیرد، سپس نوشته به شکل سیگنال های قابل ارسال در خطوط تلفن تبدیل شده و با خط تلفن ارسال می شود، دستگاه فکسی که در مقصد قرار دارد، نوشته ها را روی کاغذ چاپ می کند.

فکس ها انواع مختلفی دارد. که به سه دسته لیزری، کاربنی و حرارتی تقسیم می شوند. هر کاربری با توجه به موارد استفاده خود از این تکنولوژی، یک نوع از آن را مورد استفاده قرار می دهد. عملکرد دستگاه فکس کانن در هرمورد متفاوت می باشد.

 

فکس لیزری کانن

 

فکس کانن i SENSYS FAX L150

فکس لیزری نسل آخر فکس ها است. دارای قابلیت متنوع و مقاومت بالایی می باشد. این دستگاه متشکل از تونر و درام است. عملکرد فکس لیزری کانن بسیار بالا است و بیشتر برای سازمان های بزرگ می باشد.

فکس های لیزری در دو نوع معمولی و فلت به بازار عرضه می شوند. با به کارگیری دستگاه های فلت می توانید از شناسنامه یا پاسپورت هم کپی بگیرید یا تصویر شناسنامه خود را بدون کپی گرفتن ارسال کنید.

در فکس لیزری از بابت جمع شدن کاربن در دستگاه و محو شدن کاغذ مشکلی وجود ندارد. با اینکه برای تهیه تونر هزینه صرف می شود، اما ا حجم بالایی را پشتیبانی می کند؛ پس هزینه مصرفی پایین تری نسبت به فکس های کاربنی دارند.

 

فکس کاربنی کانن

 

فکس کاربنی با فکس حرارتی اساس کار یکسانی دارد. تفاوت آن در نوع کاغذ مصرفی می باشد. به جای کاغذ حرارتی از کاربن و کاغذ A4  استفاده می شود. توجه کنید که نوع کاربن مورد استفاده در این مدل بسته به مدل دستگاه فکس کانن، متفاوت است. این نوع از دستگاه فکس برای استفاده های با حجم بالا مناسب نمی باشد و سرعت متوسطی دارد. سعی کنید کاربنی که برای زمان طولانی در بازار موجود باشد را تهیه نمایید.

 

فکس حرارتی کانن

 

فکس حرارتی کانن

 

این مدل از فکس ها از انواع اولیه دستگاه های فکس به شمار می آیند. با استفاده از حرارات فکس مورد نظر را بروی کاغذ ثبت می کند. فکس حرارتی کانن به نسبت فکس های دیگر از سرعت پایینی تری برخوردار است. به همین دلیل مناسب شرکت هایی است که حجم ارسال مطالب آنها بسیار بالا نمی باشد. طرز کار آسانی دارند با کاغذ حساس به گرما کار می کنند. عملکرد این دسته از فکس ها به گونه است که جاهایی که مدرک اصلی تیره بوده، عنصر گرم کننده روشن و جاهایی که مدرک اصلی روشن بوده، عنصر گرم کننده را خاموش می کنند. کاغذ گرمایی از روی این عناصر گرم کننده عبور می کند و جاهایی که این عناصر خاموش اند، کاغذ سیاه می شود.

این دسته از فکس ها چون تنها به کاغذ حساس نیاز دارند، هزینه مصرفی پایینی دارند. به دلیل ساختار ساده آن از طول عمر بیشتری برخوردار است. تنها عیب این دستگاه ها این است که بعد از مدتی سند دریافتی از برگه محو می شود. کیفیت عملکرد این مدل از دستگاه ها بسته به نوع کاغذی است که در آن ها  استفاده می شود؛ پس کاغذ هایی با بسته بندی کاملا مرغوب و بدون تغییر رنگ تهیه کنید. مرسوم ترین کاغذ این مدل از فکس ها، کاغذ های۲۱۰ و ۲۱۶ هستند که در بازار عرضه می شوند.

برای خرید فکس و پرینتر کانن به صورت اینترنتی از طریق سایت نوین رسالت اقدام فرمایید.